Keystone Finance is gecertificeerd als cloud-specialist.
Dat betekent dat wij veel kennis in huis hebben om de administratieve processen zo efficiënt mogelijk in te richten en zo optimaal mogelijk met u online samen te werken.
Met een belastingadviseur (Master Belastingadviseur) van het Register Belastingadviseurs zorgen we dat alle fiscale mogelijkheden worden benut en adviseren wij u over de fiscale risico’s die u loopt.
1. Intake
Tijdens het intakegesprek leggen we een goede administratieve- en fiscale basis voor onze samenwerking.
Administratie
U vertelt over uw bedrijf, de administratieve processen binnen het bedrijf, de omvang van uw administratie en de software die u gebruikt. Wij vragen inzage in de meest recente jaarrekening.
U geeft aan wat u uit uw financiële administratie wilt halen. Hoe snel dient de administratie te zijn bijgewerkt? Hoe wilt u de exploitatie tussentijds volgen?
Fiscaal
We vragen inzage in de meest recente aangifte inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting. Mede op basis van deze informatie doen wij een fiscale scan. Met de uitkomsten van de fiscale scan kunnen wij de inhoud en reikwijdte van onze fiscale dienstverlening aan u adviseren.
We maken een offerte op maat en gaan graag van start.
2. Opstarten en inrichten
Zoals besproken tijdens het intakegesprek gaan we van start.
Indien van toepassing begeleiden we u zoveel mogelijk met de overstap van uw vorige accountant of administrateur.
Wij richten de administratie in en eventueel worden facturen uit het gaande boekjaar ingeboekt.
De koppeling met uw bankrekening wordt aangevraagd en, waar mogelijk, een koppeling gelegd tussen ons boekhoudsysteem en uw software.
3. Aanlevering
Achter de schermen is alles ingericht.
Bankmutaties worden automatisch via de bankkoppeling ingelezen. Hier heeft u dus geen omkijken naar.
Indien gewenst maakt u zelf facturen aan via ons boekhoudsoftware, in de eigen layout. Verstuur ze binnen een paar muisklikken per post, e-mail of elektronisch. Hou vervolgens makkelijk zicht op betalingen en openstaande posten. Is een klant te laat met betalen? Stuur er direct een herinnering achteraan. Zo bewaakt u uw cashflow.
Overige in- en verkoopfacturen levert u digitaal aan. Dit kan door ze te uploaden in uw inlogomgeving. U kunt ook een foto van de factuur of bon via de app op uw smartphone of tablet uploaden. Wel zo makkelijk.
4. Verwerking
De aangeleverde documenten worden verwerkt, zoals met u besproken. Binnen de gewenste en afgesproken periode is de administratie up-to-date. Via uw inlogomgeving en de app op uw smartphone of tablet heeft u 24/7 inzage in uw administratie.
5. Resultaat
Wij zorgen ervoor dat uw btw-, ICP- en loonaangiften correct en tijdig worden ingediend.
Het jaar wordt afgesloten met de jaarrekening en de aangifte inkomstenbelasting of VPB. Uiteraard verzorgen wij alle correspondentie, waaronder bezwaarschriften, met de Belastingdienst naar aanleiding van alle door ons verzorgde aangiften. U heeft er geen omkijken naar.